Monday, December 5, 2011

SRP is ON!

Så kom så dagen der var både frygtet og ventet. Dagen hvor problemformuleringen til SRP'en blev udleveret og skrivedagene nu er blevet sparket igang. Jeg har prøvet at holde mig nogenlunde optimistisk her op til forløbet, for ikke at få opgaven til at komme som et alt for stort chock når dagen nu oprendte. Optimismen har ikke mindst været der af god grund! Jeg regner med at mine læsere har en nogenlunde forståelse for hvad SRP'en går ud på, om ikke andet finder du nok ud af det. De fag jeg har valgt er følgende:
  •  Musik A
  •  Mediefag B

Jeg kunne ikke forestille mig bedre fag at skrive opgave i! Det er to fag jeg virkelig elsker, og hvor jeg ikke ser metoderne og teorien som slavisk gymnasie arbejde, men rent faktisk et vidensområde jeg virkelig ønsker at bevæge mig ind på. Ikke desto mindre har jeg valgt at beskæftige mig med filmen Black Swan. Jeg blev virkelig fascineret første gang jeg så den film, og det på den visuelle og auditive side. Så hvorfor ikke gå i dybden med den i sin SRP? JA TAK!


Now came the day that was both feared and waited. The day where the SRP begun. SRP is short for a very important study assignment that students have to make in Denmark to get their exam on their last year at high school. You write this assignment where you operate with two of your main subjects. I have tried to stay very optimistic about it all, and it sure helped that I chose two subjects I love dearly:
Music and Media.
     I couldn't think of better subjects to write this big assignment with. I have choosen to write about the film Black Swan. I loved it so much the first time I watched it, and knew that when I was going to write with Music and Media, it was ideal.